Verouderde browser
U gebruikt een verouderde browser die deze pagina niet ondersteunt. Upgrade uw browser naar een modernere versie, zoals Google Chrome of Mozilla Firefox.
Welkom terug bij LensWay !

Ontdek de vele voordelen van Mijn account!

  • Sla recepten op
  • Exclusieve aanbiedingen
  • Bestelhistorie
  • Favorieten
  • Wijzig gegevens
  • Herhaal bestelling

Welkom terug! Laatst bestelde producten

Vraag & Antwoord

Hier vindt u de meestgestelde vragen met antwoorden. Neem graag contact met ons op als u niet het antwoord vindt op uw vraag, u kunt ons bereiken op  0800-0228569  maandag t/m vrijdag 08.00-16.30!

Bestellen

Verschillende manieren van bestellen

Er zijn verschillende simpele manieren om een bril of contactlenzen bij LensWay te bestellen. U kunt zelf uw bestelling opgeven op onze website, of anders bij onze klantenservice per telefoon of e-mail. Om bij LensWay te kunnen bestellen moet u minstens 18 jaar zijn.

Bestelproces op onze website
    Kies een contactlens, vloeistof, zonnebril of brilmontuur

    Klik op het gewenste product dat u wilt bestellen.

  1. Lenzen of bril gegevens

    Op de pagina vult u uw lens of bril gegevens in en daarna kunt het aantal verpakkingen dat u wilt hebben kiezen (bij lenzen).

  2. Voeg eventueel producten toe

    U kunt hierna nog andere contactlenzen, (zonne)brillen of lenzenvloeistof toevoegen.

  3. Stap 4: Contactgegevens

    Vul uw contact gegevens en betalingswijze in.

  4. Bevestigen van de bestelling

    Maak uw bestelling definitief door op "Bestel" te klikken. Uw bestelling wordt binnen een uur per e-mail bevestigd.

  5. iDEAL, PayPal en creditcards

    Als u voor iDEAL, PayPal, Visa of Mastercard heeft gekozen, dan wordt u op de volgende pagina gevraagd uw betaling af te ronden.

Herhaal uw laatste bestelling

Als u eerder bij LensWay heeft besteld, kunt u met uw e-mailadres inloggen via de functie 'Mijn account'’. Hier kunt u uw vorige bestelling herhalen en uw contactgegevens bijwerken.

Annuleren/Wijzigen van een bestelling

Hebben we uw producten op voorraad, dan wordt uw order binnen een aantal uur behandeld en verstuurd. Daarom kunt u het best telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (gratis telefoonnummer 0800-0228569) voor het annuleren of wijzigen van uw bestelling. Stuurt u ons een e-mail, kies dan voor het onderwerp “Annuleren/Wijzigen van uw order” voor snelle service.

Brillen

Oogafwijkingen

Oogafwijkingen zijn veelvoorkomend en meestal makkelijk te corrigeren met een bril. Oogafwijkingen zijn globaal in vier verschillende types in te delen:

1) Verziendheid (hyperopie)

Slechter zicht op kortere afstand (de glazen hebben een positieve sterkte).

2) Bijziendheid (myopie)

Slechter zicht op grotere afstand (de glazen hebben een negatieve sterkte).

3) Astigmatisme (brekingsfout)

Geen scherp zicht vanwege ongelijke breking van het licht in het hoornvlies (de glazen hebben een cilinder en een as).

4) Ouderdomsverziendheid (presbyopie)

Slechter zicht op korte afstand en problemen bij het lezen omdat het oog zich moeilijker aanpast (de glazen hebben een extra leessterkte/additie).

Briltypes

LensWay verkoopt brillen voor al deze oogafwijkingen. Deze kunnen worden ingedeeld in de volgende types:

Leesbril

Corrigeert het zicht zodat uw ogen niet worden overbelast bij het lezen. Als u aan leeftijdsverziendheid (presbyopie) lijdt, staat er soms ook een Additiewaarde (ADD) op uw recept, wat u in dat geval moet opgeven bij uw bestelling. De afstand (tussen oog en voorwerp) waarvoor de glazen worden gemeten is 40 cm.

Vertebril

Corrigeert het zicht zodat u goed kunt zien op een afstand. Verteglazen corrigeren bijziendheid (negatieve sterktes), verziendheid (positieve sterktes) en brekingsfouten (astigmatisme).

Multifocale bril

Corrigeert ouderdomsverziendheid (presbyopie). Het bovenste deel van het glas bevat sterktes voor de verte en het onderste deel bevat sterktes voor de leesafstand. Daartussen veranderen de sterktes geleidelijk tussen de afstandsterkte en de leessterkte.

Computerbril

Een computerbril is aangepast aan bepaalde werkomstandigheden, in het algemeen voor werk achter een beeldscherm. De gebruikte glazen zijn hetzij enkel geslepen, hetzij zgn. korte-afstandprogressief. Als uw recept een Additiewaarde (ADD) bevat, moet dit bij uw bestelling worden aangegeven. De afstand (tussen oog en voorwerp) waarvoor de glazen worden gemeten is 60 cm.

Bril bestellen

Zo bestelt u een bril: 1. Kies uw montuur. 2. Vul uw sterktes en andere waarden in zoals aangegeven op uw brilrecept. 3. U betaalt op rekening (de factuur dient binnen 15 dagen te worden voldaan), met een creditcard of via internetbankieren (het aankoopbedrag wordt bij de aankoop van uw rekening afgeschreven).

Hebben we de brilglazen op voorraad wordt doorgaans binnen één à twee weken geleverd. Bij het bestellen van multifocale-, meekleurende- of zonnebrilglazen of zeer hoge/lage sterktes kan de levertijd twee tot drie weken zijn.

Onze glazen, monturen en opties
Glazen en sterktes

Kies uw favoriete montuur en vul de waarden van uw brilrecept in - Wij kiezen steeds de best geschikte (lees dunste)glazen voor uw sterktes en montuur.

Enkelvoudige glazen geslepen voor uw sterktes zijn altijd inbegrepen bij de prijs.

Multifocale glazen

Voor progressive glazen betaalt u €150,00 en ontvangt u de meest geavanceerde progressive "FreeForm" glazen.

Overige opties

Wij maken uw bril naar uw wensen. Neem contact op met de klantenservice als u naast bovenstaande opties andere wensen heeft voor uw glazen of afwerking. Wij zijn u graag van dienst.

Hoe lees ik mijn brilrecept?

Op uw brilrecept vindt u alle waardes die nodig zijn voor het bestellen van een bril. Het recept kan op verschillende manieren zijn vormgegeven, maar (bijna) alle brilrecepten bevatten de volgende parameters: Sterkte, Cylinder, As, Pupilafstand (PD) en een eventuele Additie (ADD).

Als u het recept niet heeft, kunt u deze opvragen bij uw opticien. De combinatie van de hieronder beschreven waardes is natuurlijk afhankelijk van uw specifieke oogafwijking. Vergeet niet de waardes voor het rechteroog (OD) én het linkeroog (OS) aan te geven.

Visus zonder correctie geeft de gezichtsscherpte zonder correctie aan.

Visus met correctie geeft de gezichtsscherpte met correctie (bril) aan.

Sterkte/power/sphere

Een minuswaarde geeft aan dat u bijziend bent en een pluswaarde dat u verziend bent.

Cyl/Cilinder

Het kan zijn dat de oogbol iets vervormd is (=astigmatisme) en in dat geval is een cylindercorrectie nodig. De cylinderwaarde geeft de sterkte van deze cylinder aan. Als deze waarde op uw recept leeg is, of er staat 0.00, hoeft u deze tijdens het bestellen verder niet in te vullen.

Ax/Axis/As

De tweede waarde voor correctie van een brekingsfout (astigmatisme) wordt in graden aangegeven en vertelt waar op het oog uw brekingsfout zich bevindt.

Pupilafstand/PD

Geeft de afstand tussen uw beide pupillen in millimeter. De reeds ingevulde waarde is een standaardwaarde. Als de pupilafstand met slechts één waarde op uw recept is aangegeven (b.v. 60) dient u deze te delen door 2. PD 60 wordt dus aangegeven als PD 30 (linker oog) en PD 30 (rechter oog).

Additie / ADD

Dit is de waarde voor correctie van ouderdomsverziendheid (presbyopie) en wordt voor varifocale glazen gebruikt.

Als de pupilafstand op uw recept ontbreekt

Als de pupilafstand niet op uw recept wordt vermeld, is deze makkelijk zelf te meten. Ga als volgt te werk

  1. Vraag iemand om u te helpen.
  2. Plaats en liniaal onder uw ogen en kijk recht vooruit.
  3. Laat de andere persoon de afstand tussen de pupillen in millimeter aflezen en deel deze door twee.
  4. We raden u aan de meting een paar keer uit te voeren om zeker te zijn van de juiste waarde.
Brilrecept

Om bij LensWay een bril te bestellen, heeft u een brilrecept nodig van een opticien. Door uw oogafwijking te controleren, uw pupilafstand op te meten, en te onderzoeken hoe uw ogen bewegen en samenwerken, helpt de opticien u te bepalen welke oogcorrectie voor u het meest geschikt is. Na afloop van het oogonderzoek krijgt u een brilrecept met alle waarden en parameters. In overeenstemming met de wet patiëntgegevens heeft u altijd het recht om een kopie van uw recept op te vragen. Bij het invullen van uw brilbestelling geeft u uw waarden aan op onze website.

Wat is bij de prijs inbegrepen?
Bij de prijs inbegrepen:

Brilmontuur en brillenkoker

Enkelvoudige glazen geslepen voor uw sterktes

Ontspiegeling en kraswerende coating

Geen retourkosten

Tevredenheidsgarantie van 3 maanden

2-jaar productgarantie

Bij een varifocale bril berekenen wij een toeslag van 150 euro boven op de aangegeven prijs.

Wanneer u producten bij LensWay koopt, is de BTW altijd bij de prijs inbegrepen. Er komen geen andere administratiekosten bij (zoals factuurkosten). Op de kassapagina ziet u het te betalen totaalbedrag inclusief BTW.

Wat kost een multifocale bril?

De meeste van onze monturen zijn geschikt voor multifocale glazen. Als u een multifocale bril bestelt, betaalt u slechts een meerprijs van 150 euro voor geavanceerde progressive "FreeForm" glazen.

Hoe kunnen de brillen zo goedkoop zijn?

LensWay heeft de laatste 10 jaar, samen met onze klanten, de prijs van contactlenzen effectief naar beneden weten te brengen - nu willen we hetzelfde met brillen doen. Wij zonder tussenpersonen werken, de brilproductie in eigen beheer uitvoeren en beschikken over een efficiënte logistiek.

Tevredenheidsgarantie

Een bril is een persoonlijk item, en voor ons is het daarom extra belangrijk dat u tevreden bent met uw nieuwe bril. Wij bieden u daarom een proefperiode van 3 maanden als tevredenheidsgarantie voor alle brillen en zonnebrillen op sterkte. Dit betekent dat u uw bril 3 maanden lang zonder risico kunt uitproberen, en kan ruilen tegen een ander product, of dat u uw geld terug krijgt, wanneer u niet 100% tevreden bent.

Let er wel op dat het even kan duren voordat u gewend bent aan uw nieuwe bril. Dit geldt vooral als uw sterktes zijn veranderd, en u een bril heeft besteld aan de hand van een nieuw brilrecept. Maar ook bij onveranderde sterktes kan een gewenperiode mogelijk zijn. Bij aankoop van een multifocale bril is het heel gewoon dat er een langere gewenperiode wordt gerekend van zelfs enkele weken. Mocht na deze periode uw nieuwe bril nog steeds niet het gewenste (zicht)resultaat leveren, neem dan, voordat de tevredenheidsgarantie afloopt, contact met ons op, dan helpen we u graag verder.

Zonnebril op sterkte / meekleurende glazen

Wij maken de bril die u wilt hebben! Neem graag contact op met onze klantenservice als u verder vragen heeft.

Oogcontrole & recept

Brilrecept

Om bij LensWay een bril te bestellen, heeft u een geldig brilrecept nodig van uw opticien. Overeenkomstig de wet patiëntgegevens heeft u altijd het recht om een kopie van uw recept op te vragen.

Lenzenrecept

Als u niet eerder contactlenzen heeft gedragen, of op een ander lenstype wilt overstappen, moet u uw ogen laten onderzoeken door een opticien. De opticien geeft dan ook een aanbeveling voor het meest geschikte lenstype in uw situatie. U leert daarnaast hoe u uw lenzen op de juiste manier hanteert. Overeenkomstig de wet patiëntgegevens heeft u altijd het recht om een kopie van uw recept op te vragen. Met een geldig recept kunt u makkelijk uw lenzen bij LensWay bestellen.

Moet ik het recept opsturen voordat ik bij LensWay bestel?

Als u lenzen bij LensWay bestelt, dient u te beschikken over een geldig lenzenrecept van een opticien. U hoeft uw recept niet op te sturen. Bij uw bestelling bevestigt u dat u in het bezit bent van een geldig recept.

Als u een bril bestelt, dient u te beschikken over een geldig brilrecept van een opticien. Als u direct via onze website bestelt, vult u uw waarden in.

Bezoek aan de opticien zonder een bril of contactlenzen te bestellen

Een oogonderzoek of controle laat u door een opticien uitvoeren. U bepaalt zelf waar u vervolgens uw bril of contactlenzen koopt. Overeenkomstig de wet patiëntgegevens heeft u altijd het recht om een kopie van uw recept op te vragen.

Levering

Levertijd lenzen
Lenzen, lenzenvloeistof en zonnebrillen

LensWay heeft de grootste magazijn voor optische producten in Noord-Europa en verstuurt 95% van alle bestellingen binnen 24 uur. Hierdoor heeft u contactlenzen, lenzenvloeistof of zonnebril vaak al na 2-3 werkdagen in huis. De levertijd voor contactlenzen met meerdere sterktes, zoals bijvoorbeeld torische en multifocale lenzen, kan 2 a 3 weken bedragen. U kunt de orderstatus raadplegen op onze website. U kunt voor informatie over de levertijd van uw lenzen ook contact opnemen met onze klantenservice.

Levertijd brillen
Brillen

Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen, beginnen wij met het produceren van uw bril. Doorgaans wordt uw nieuwe bril binnen één à twee weken geleverd. Bij ongebruikelijke sterktes of bij het bestellen van gekleurde-, meekleurende- of multifocale glazen, kan de levertijd twee tot drie weken bedragen.

Wijze van levering

Wij sturen de bestelling per priority mail in een stevige verpakking naar uw postadres. Het postkantoor bepaalt of de brief als brievenbuspost of als postpakket wordt besteld, maar ca. 70% van alle bestellingen kunnen direct door de brievenbus. Alle bestellingen worden via PostNL verstuurd. In uw bevestigingsemail ziet u de verwachte levertijd; als de verwachte levertijd verstreken is neem dan graag contact met ons op via onze klantenservice. Zodra u het product heeft ontvangen komt de verantwoordelijkheid voor het product bij u te liggen.

Betaalwijze

Betaalwijze

LensWay werkt samen met Klarna voor wanneer u kiest voor een bestelling met een factuur, dit gaat via de service Klarna Achteraf betalen. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om direct te betalen tijdens het bestelproces en dan kunt u kiezen uit de volgende betaalwijzen: met een creditcard (VISA, MasterCard), via iDEAL, of via PayPal. Wij berekenen geen extra kosten voor geen van de verschillende betalingsmogelijkheden. Bij betaling per creditcard, PayPal of via iDEAL wordt het aankoopbedrag bij het bestellen verwerkt. Kiest u voor een factuur, dan dient u deze binnen 14 dagen te voldoen.

Betalen met Klarna Achteraf betalen

Bestellen met factuur is perfect voor u die vandaag wil bestellen, maar pas later wil betalen. De factuur wordt per e-mail aan u verstuurd op dezelfde dag dat de producten aan u worden opgestuurd. Daarna heeft u 14 dagen de tijd om de factuur te voldoen.

Betalen met uw creditcard (VISA / Mastercard)

Betaal met uw VISA of Mastercard. De creditcardbetaling is beveiligd, uw creditcardnummer wordt via een gecodeerde verbinding (SSL) direct naar uw bank verstuurd. Er worden hiervoor geen extra kosten gerekend.

Betalen met iDEAL

Internetbankieren, veilig en direct betalen op het Internet. Alle grote Nederlandse banken doen eraan mee. iDEAL staat gelijk aan digitaal pinnen: de betaling wordt direct van uw rekening afgeschreven op de rekening van de winkel.

Betalen met PayPal

Gemakkelijk betalen met PayPal. Met PayPal kunt u uw online aankopen betalen met alleen uw e-mailadres en wachtwoord, dus zonder bank- of creditcardgegevens in te voeren. Een betaling via PayPal kost uiteraard niets extra.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Hantering van uw persoonsgegevens door Klarna

Uw persoonsgegevens worden in overeenstemming met de geldende wetgeving gehanteerd en niet aan derde partijen verstrekt voor advertentiedoeleinden. De persoonsgegevens worden gebruikt ter identificatie, voor klantanalyse, kredietevaluatie, marketingactiviteiten en verdere productontwikkeling. Bekijk privacy statement voor een nadere uitleg over de manier waarop Klarna persoonsgegevens verwerkt.

Door Achteraf betalen te gebruiken gaat u ermee akkoord dat Klarna uw persoonsgegevens in overeenstemming met haar privacy statement verwerkt, inclusief het overdragen van gegevens aan zorgvuldig uitgekozen partners of aan landen buiten de EU/EER.

Waarom wordt soms een kredietcheck uitgevoerd?

Soms is informatie nodig van een extern kredietbureau om een zo nauwkeurig mogelijke kredietbeoordeling te kunnen maken. De kredietcheck is niet zichtbaar voor banken of andere kredietverstrekkers en beïnvloedt uw kredietwaardigheid niet. Een kredietcheck wordt gedaan wanneer er niet voldoende informatie beschikbaar is of wanneer beschikbare informatie bijgewerkt dient te worden.

Bescherming

Persoonsgegevens

LensWay houdt zich aan de voorschriften volgens de Wet Persoonsgegevens. Volgens deze wet moet u uw toestemming geven voor het gebruiken en opslaan van uw gegevens in onze database. Door een bestelling bij LensWay te plaatsen bevestigt u deze toestemming. Alle persoonsgegevens die u verstrekt of die ons bekend worden wanneer u een bestelling plaatst of onze website bezoekt, zullen door LensWay vertrouwelijk worden behandeld. De informatie zal worden gebruikt om bij een aankoop aan onze verplichtingen tegenover u te kunnen voldoen en voor marketingdoeleinden. LensWay zal nooit uw persoonsgegevens aan derden verstrekken voor marketingdoeleinden. U heeft het recht om op verzoek inzage te krijgen in de persoonsgegevens die wij van u in ons bezit hebben. Als deze onjuist, onvolledig of niet relevant mochten zijn, heeft u het recht om te eisen dat de gegevens worden gecorrigeerd of vernietigd. U kunt zich te allen tijde via e-mail of per post afmelden voor onze nieuwsbrief met de laatste aanbiedingen.

Creditcard- en directe betaling

Voor een creditcard- of directe betaling wordt u doorverwezen naar de DIBS Payment Gateway (https-pagina) voor het uitvoeren van een veilige transactie. Uw kaartnummer zal via een beveiligde koppeling direct naar uw bank worden verzonden. De secure server software (SSL) van DebiTech is het beste beschikbare programma voor veilige zakentransacties. LensWay krijgt geen beschikking over gegevens betreffende uw kaart of uw bank.

Zorgverzekering

Vergoeding contactlenzen en brillen
Als uw zorgverzekering dekking biedt voor contactlenzen en/of brillen op sterkte kunt u uw aankoop van LensWay gerust declareren. LensWay wordt door zorgverzekeraars namelijk officieel erkend als zorgverlener. De hoogte van de vergoeding is altijd afhankelijk van de precieze polisvoorwaarden van uw (aanvullende) verzekering.
Declaratie
Heeft u een factuur nodig voor declaratie, maar kunt u deze niet terugvinden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@lensway.nl of 0800-0228569. We helpen u graag! Houd er rekening mee dat de (persoons)gegevens op de factuur overeen dienen te komen met de gegevens die bij uw zorgverzekeraar bekend zijn.
AGB-code LensWay
Het Algemeen GegevensBeheer Zorgverleners (AGB-Zorgverleners) is het register waarin de gegevens van alle zorgverleners in Nederland worden geregistreerd. Aan de hand van een unieke code, de AGB-code, kunnen zorgverleners gemakkelijk worden geïdentificeerd zodat de verzekeraars uw declaratie snel kunnen afhandelen. Onze AGB-Code: 76-086976.

Contactlenzen

Oogafwijkingen

Oogafwijkingen komen vaak voor en zijn meestal makkelijk te corrigeren met lenzen. Oogafwijkingen zijn globaal in vier verschillende types in te delen:

1) Verziendheid (hyperopie)

Slechter zicht op kortere afstand (de lenzen hebben een positieve sterkte).

2) Bijziendheid (myopie)

Slechter zicht op grotere afstand (de lenzen hebben een negatieve sterkte).

3) Astigmatisme (brekingsfout)

Geen scherp zicht vanwege ongelijke breking van het licht in het hoornvlies (de lenzen hebben een cilinder en een as).

4) Ouderdomsverziendheid (presbyopie)

Slechter zicht op korte afstand en problemen bij het lezen omdat het oog zich moeilijker aanpast (de lenzen hebben een extra leessterkte/additie).

Lenstypes

LensWay verkoopt bijna alle zachte contactlenzen die in de handel zijn. Deze kunnen worden ingedeeld in de volgende lenstypes:

Dag-, week- of maandlenzen

Afhankelijk van uw behoeftes en mogelijkheden kunt u kiezen om uw lenzen elke dag, week, twee weken of maand door een nieuw paar te vervangen. Daglenzen zijn geschikt voor wie een actief leven leidt en geen omkijken wil hebben naar het schoonmaken en desinfecteren van de lenzen. Week- en maandlenzen zijn er meestal in meerdere parameters en passen bij alle soorten oogafwijkingen. Deze lenzen worden elke avond uitgenomen om schoon te maken en worden de volgende ochtend weer ingezet.

Dag- en nachtlenzen

Dag- en nachtlenzen zijn gemaakt van siliconen, waardoor zij tot zes keer meer zuurstof doorlaten dan gewone zachte lenzen die 's avonds worden uitgenomen. Hierdoor kunnen de lenzen tot 30 dagen lang dag en nacht worden gedragen. Voor de draagtijd dient u echter altijd de aanbeveling van uw opticien in acht te nemen.

Torische lenzen

Torische lenzen corrigeren brekingsfouten (astigmatisme). Asferische lenzen kunnen lichtere brekingsfouten corrigeren.

Multifocale / bifocale lenzen

Zowel multifocale als bifocale lenzen worden gebruikt wanneer u zowel op afstand als dichtbij slecht ziet, zgn. ouderdomsverziendheid. Multifocale lenzen hebben een geleidelijk stijgende plussterkte van buiten naar binnen. Bifocale lenzen hebben zowel een sterkte voor op afstand als voor dichtbij. De lens is in ringen opgedeeld, die om en om een sterkte voor dichtbij of op afstand hebben.

Gekleurde lenzen

Om de kleur van lichte ogen (blauw, grijs, groen) te benadrukken zijn zgn. Enhancer-lenzen het meest geschikt. Deze versterken en benadrukken de eigen oogkleur zonder deze drastisch te veranderen. Als u donkere ogen heeft of uw oogkleur drastisch wilt veranderen, is een dekkende, zgn. opaak gekleurde lens nodig die de van nature donkere oogkleur bedekt en een geheel andere kleur geeft. Om gekleurde lenzen met een sterkte te bestellen, is een lensrecept nodig. Voor gekleurde lenzen zonder sterkte is geen recept nodig, maar om er zeker van te zijn dat de lenzen op uw ogen passen en het gewenste resultaat geven is het toch aan te bevelen dat u een opticien raadpleegt voor het aanmeten.

Lensgegevens

Als u lenzen via internet bestelt, dient u parameters op te geven. Deze worden hieronder beschreven. Uw lenzenmerk en parameters zijn terug te vinden op uw recept of uw lensverpakking.

Sterkte (POW/PWR/SPH)

De sterkte geeft de mate van uw oogafwijking aan als een plus- of minuswaarde.

Basiscurve (BC)

De basiscurve geeft de bolling van de lens aan – hoe lager de waarde, des te boller de lens.

Diameter (DIA)

De diameter (doorsnede) is de grootte van de lens, gemeten van rand naar rand.

Cilinder (CYL)

De cilinder geeft de sterkte van uw brekingsfout aan.

Aswaarde (AX)

De aswaarde geeft de hoek van uw brekingsfout aan

Additie (ADD)

Additie of extra leessterkte beschrijft het sterkteverschil tussen de verschillende focusvelden bij multi- of bifocale lenzen.

Bij vragen over uw lensgegevens kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Tips voor hantering van lenzen

Als u niet eerder contactlenzen heeft gedragen, zal uw opticien u bij uw oogmetingsafspraak vertellen hoe u ze dient te hanteren.

Bij daglenzen heeft u geen omkijken naar het onderhoud en zet u elke dag een vers paar in.

Als u echter week- of maandlenzen gebruikt, is het belangrijk dat u ze zorgvuldig reinigt. Door aanslag zal het comfort en het zicht verminderen en neemt het risico op infectie toe. Bewaar de lenzen in een schone lenshouder en ververs de lenzenvloeistof dagelijks. Als u de lenzen maar af en toe draagt, dient u de vloeistof wekelijks of overeenkomstig de gebruiksaanwijzing te vervangen.

Hieronder volgen tips voor het inzetten en uitnemen:

Inzetten

Was uw handen, neem de lens uit de verpakking en plaats de lens op uw rechter wijsvinger. Controleer dat de lens goed gericht is (de rand moet naar binnen hellen, bij sommige lenzen zijn binnen- en buitenkant gemarkeerd). Gebruik de middelvinger van uw linkerhand om het bovenste ooglid omhoog te houden. Tegelijkertijd trekt u met de rechter middelvinger het onderste ooglid naar beneden. Kijk in een spiegel naar uw ogen en plaats de lens langzaam en voorzichtig op het oog. Als de lens op het oog zit, laat u de oogleden voorzichtig los en knippert u licht.

Uitnemen

Kijk omhoog en trek uw onderste ooglid naar beneden. Schuif de lens omlaag naar het oogwit en “knijp” de lens voorzichtig uit het oog met duim en wijsvinger (geen nagels).

Bevroren contactlenzen

Zachte contactlenzen kunnen bevriezen bij temperaturen onder nul in de winterperiode. De lenzen kunnen daar tegen en zijn gewoon weer te gebruiken nadat ze zijn ontdooid. Probeer het ontdooiingsproces niet te versnellen met een warmtebron, dan kunnen de lenzen alsnog beschadigd raken.

Gezonde ogen

Contactlenzen zijn voor velen een manier om het leven makkelijker te maken, en er goed uit te zien. Voor het gezond dragen van contactlenzen is het belangrijk dat u lenzen draagt die u door een opticien zijn aanbevolen, èn dat u het advies volgt voor de draagtijd van uw lenzen. Wij raden u aan om uw ogen minstens één keer per jaar bij de opticien te laten controleren.

De meest voorkomende oorzaken voor problemen met contactlenzen, zoals oogontsteking of infectie, zijn onzorgvuldige behandeling en het langer dan voorgeschreven dragen van de lenzen. Onderzoek heeft aangetoond dat de kans op infectie afneemt wanneer lenzen makkelijk en goedkoop zijn aan te schaffen. Want dan zullen zij op tijd worden vervangen. Daarom biedt LensWay u altijd de gemakkelijkste en goedkoopste manier voor het kopen van lenzen.

Als de lenzen niet goed aanvoelen op het oog, controleer dan eerst of u de lenzen gebruikt die overeenkomen met uw recept en of zij niet beschadigd zijn. Neem bij vragen contact op met onze klantenservice. Als het probleem blijft bestaan, gebruik dan de lenzen niet verder en neem contact op met een arts of opticien voor verder onderzoek.

Huismerklenzen van de opticien

Veel opticiens verkopen contactlenzen van de oorspronkelijke fabrikant onder hun eigen naam. Op onze lensguide vindt u een lijst van eigen lenzen van opticiens, met daarbij de originele merknaam van de lens. Neem contact op met onze klantenservice als u uw lenzenmerk niet kunt vinden. Wij helpen u graag verder.

Klarna Achteraf Betalen

Betalingsvoorwaarden voor Klarna Achteraf betalen

Via Klarna Achteraf betalen betaalt en winkelt u veilig en eenvoudig. U hoeft geen rekeningnummer of creditcardnummer online in te vullen, en betaalt pas nadat de producten bij u zijn afgeleverd. U ontvangt de Klarna factuur via de e-mail op dezelfde dag dat de producten worden verstuurd, en u dient vervolgens de factuur binnen 14 dagen te voldoen. U hoeft niets te betalen voordat de producten bij u zijn afgeleverd. Er worden geen extra kosten gerekend voor een bestelling met factuur.

Mocht u om een of andere reden geen factuur hebben ontvangen via de e-mail, dan kunt u zelf de factuur downloaden via Mijn Klarna op Klarna’s website. U kunt onder andere inloggen met uw e-mailadres.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat te doen?

Via de website van Klarna kunt u zelf uw factuur inzien, downloaden en uitprinten door in te loggen met hetzelfde e-mailadres dat u gebruikte bij het bestellen. Dit doet u via Mijn Klarna op Klarna’s website.

U kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna voor vragen over uw factuur. Klarna is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 020 8082852.

Kan ik de vervaldatum van mijn factuur opschuiven?

Wanneer u gebruikt maakt van Klarna Achteraf betalen kunt u de vervaldatum met 10 dagen opschuiven. Dit kunt u doen via Mijn Klarna op Klarna’s website. U kunt onder andere inloggen met uw e-mailadres. Hier kunt u ook uw facturen inzien en uitprinten.

U kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna voor vragen over uw factuur. Klarna is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 020 8082852.

Waarom is mijn aankoop niet goedgekeurd?

Wanneer u een bestelling plaatst en kiest voor Klarna Achteraf betalen, wordt er een kredietcheck gedaan waaruit blijkt of u voor het gekozen bedrag kunt bestellen bij ons.

In deze kredietcheck wordt voornamelijk gekeken naar drie factoren, namelijk: uw betalingsgeschiedenis, het bedrag waarvoor u een bestelling probeert te plaatsen en externe informatie die Klarna heeft verkregen van een kredietbureau. Het gaat dus om een combinatie van factoren die bepaalt of u kunt bestellen.

Mocht de bestelling niet goedgekeurd worden, kunt u de bestelling plaatsen met behulp van creditcard of iDEAL.

Heeft u vragen hierover, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Klarna op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur via telefoon 020 8082852.

Ik heb mijn factuur betaald – waarom ontvang ik nog een betalingsherinnering?

Een betalingsherinnering wordt per e-mail verstuurd nadat de vervaldatum is verlopen en geen betaling is geregistreerd.

Als er op de vervaldatum van de herinnering geen betaling is geregistreerd, wordt een tweede herinnering met aanmaningskosten verstuurd per post. Bij het versturen van de tweede herinnering wordt rekening gehouden met het feit dat het tot drie werkdagen kan duren voordat een betaling is verwerkt.

Dit kunt zelf via Mijn Klarna op Klarna’s website bekijken of uw betaling is geregistreerd of dat er nog een bedrag open staat.

Wat gebeurt er met een factuur bij het retourneren van de producten?

Wanneer u besluit om de volledige bestelling of een gedeelte ervan terug te sturen, hoeft u niet te betalen voor de producten die u terugstuurt. Neem graag contact op met ons voor instructies en het (gratis) retouradres.

Via Mijn Klarna op Klarna’s website kunt u bijvoorbeeld al de vervaldatum van de factuur met tien dagen opschuiven. Wanneer de retour is verwerkt, kunt u dit terugzien op Mijn Klarna. Hier kunt u ook de bijgewerkte versie van de factuur bekijken. Mocht de retour niet zijn verwerkt op het moment dat de nieuwe vervaldatum nadert, zouden we u vriendelijk willen verzoeken om contact op te nemen met Klarna’s klantenservice. Bel hiervoor op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur het telefoonnummer 020 8082852.

Kan ik zelf inzien of ik alle facturen heb betaald?

U kunt via Mijn Klarna op Klarna’s website uw betalingsgegevens inzien. U kunt hier tevens facturen uitprinten en de vervaldatum met 10 dagen opschuiven.

Houd er graag rekening mee dat het tot drie werkdagen kan duren voordat een betaling is verwerkt.

U kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna voor vragen over uw factuur. Klarna is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 020 8082852.

Wat is de minimum leeftijd om met factuur te kunnen bestellen?

Er geldt een minimum leeftijd van 18 jaar om te kunnen bestellen met Klarna Achteraf betalen.

Wat gebeurt er als ik mijn factuur niet (op tijd) voldoe?

Mocht er binnen de betaaltermijn van 14 dagen geen betaling zijn geregistreerd, wordt er een eerste kosteloze herinnering verstuurd. Mochten er op de vervaldatum van de herinnering geen betaling zijn geregistreerd, wordt er een tweede herinnering verstuurd met aanmaningskosten.

Wanneer de vervaldatum van de tweede herinnering is verlopen en er is nog geen betaling ontvangen, zal de factuur overgedragen worden aan het incassobureau Segoria, wat extra kosten met zich mee zal brengen.

Klik hier voor de betalingsvoorwaarden van Klarna Achteraf betalen.

Is het mogelijk om mijn factuur gespreid te betalen?

Nee, het is niet mogelijk om een factuur gespreid te betalen via Klarna Achteraf betalen. Wel is het mogelijk om de vervaldatum tien dagen te verschuiven als u de factuur bekijkt via Mijn Klarna .

Koopvoorwaarden

Prijs

Wanneer u producten bij LensWay koopt, is de BTW altijd bij de prijs inbegrepen. De verzendkosten bedragen EUR 4,95. Als u voor minimaal 80 EUR bestelt, betaalt u geen verzendkosten. Er komen geen andere administratiekosten bij (zoals factuur- of creditcardkosten). Op de kassapagina ziet u het te betalen totaalbedrag inclusief BTW.

Levering

Wij sturen onze verzendingen altijd per priority mail voor de snelst mogelijke levering. De levertijd kan echter variëren afhankelijk van of het product wel of niet op voorraad is. Op de kassapagina of bij onze klantenservice kunt u altijd informatie opvragen over de levertijd voor uw specifieke bestelling.

Retourrecht

We willen graag dat u tevreden bent met de producten die u koopt bij LensWay. Pas als u de bestelde producten heeft ontvangen, en u heeft gecontroleerd dat alles in orde is, is voor ons uw order succesvol afgesloten. We willen dat u zich zeker voelt wanneer u bestelt bij ons, en daarom bieden we u een retourrecht van 3 maanden, gerekend vanaf het moment dat u de bestelling ontvangt.

Voor lenzen en zonnebrillen geldt een retourrecht van 3 maanden, en voor brillen en zonnebrillen op sterkte geldt een zogenaamde tevredenheidsgarantie van 3 maanden. Het retourneren van uw bestelling is uiteraard geheel kostenloos.

Contactlenzen

Voor contactlenzen, lenzenvloeistoffen, en comfortdruppels geldt een volledig retourrecht van 3 maanden. Dit wordt gerekend vanaf het moment dat u de producten ontvangt. Binnen deze termijn van 3 maanden kunt u de producten omruilen of uw geld terug krijgen, op voorwaarde dat de producten/verpakkingen onbeschadigd, onaangebroken en onbeschreven zijn. Met de verpakking wordt de lensverpakking van de fabrikant bedoelt, en niet de verpakking van LensWay voor verzending. Als LensWay de contactlenzen zelf heeft herverpakt, dienen deze ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd te worden geretourneerd.

Contactlenzen zijn een uitzondering op het consumentenrecht dat voorschrijft dat u een verpakking mag openen om te controleren of het artikel in goede staat verkeert.

Brillen

Een bril is een persoonlijk item, en voor ons is het daarom extra belangrijk dat u tevreden bent met uw nieuwe bril. Wij bieden u daarom een proefperiode van 3 maanden als tevredenheidsgarantie voor alle brillen en zonnebrillen op sterkte. Dit betekent dat u uw bril 3 maanden lang zonder risico kunt uitproberen, en kan ruilen tegen een ander product, of dat u uw geld terug krijgt, wanneer u niet geheel tevreden bent.

Let er wel op dat het even kan duren voordat u gewend bent aan uw nieuwe bril. Dit geldt vooral als uw sterktes zijn veranderd, en u een bril heeft besteld aan de hand van een nieuw brilrecept. Maar ook bij onveranderde sterktes kan een gewenperiode mogelijk zijn. Bij aankoop van een multifocale bril is het heel gewoon dat er een langere gewenperiode wordt gerekend van zelfs enkele weken. Mocht na deze periode uw nieuwe bril nog steeds niet het gewenste (zicht)resultaat leveren, neem dan, voordat de tevredenheidsgarantie afloopt, contact met ons op, dan helpen we u graag verder.

Zonnebrillen

Voor zonnebrillen geldt een retourrecht van 3 maanden. Dit betekent een volledig retourrecht van 3 maanden, gerekend vanaf het moment dat u het product ontvangt. Binnen deze termijn van 3 maanden kunt u de producten omruilen, of uw geld terug krijgen, op voorwaarde dat u de zonnebril onbeschadigd, onbeschreven, en in originele staat retourneert, samen met de bijgevoegde accessoires. U kunt uiteraard de zonnebril uit de verpakking nemen om te passen/proberen voordat u besluit tot het eventueel retourneren.

Aanbiedingen en prijsvragen

Wees er graag van op de hoogte dat voor bepaalde aanbiedingen en prijsvragen, er bijzondere voorwaarden kunnen gelden, specifiek voor juist die aanbieding of prijsvraag.

Garantie en bezwaar

LensWay heeft een productgarantie op alle producten. Productgarantie geldt voor eventuele productiefouten. De garantievoorwaarden vereisen een normaal gebruik, geen zelf veroorzaakte schade.

U heeft uiteraard ook het recht om beschadigde contactlenzen te reclameren, met beschadigingen onstaan door een productiefout. We vragen u contactlenzen te bestellen die u zijn voorgeschreven door een oogzorgsprecialist. Reclameren van contactlenzen die gewoonweg niet geschikt zijn voor u, is niet mogelijk.

Voor het reclameren van een product vragen we u altijd contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag met bijvoorbeeld het omruilen van een product, of zoeken naar een andere oplossing. Onze klantenservice is iedere werkdag bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur. U kunt ons bellen via het gratis telefoonnummer 0800-0228569, of mailen naar: klantenservice@lensway.nl.

Als u een foutief of beschadigd product ontvangt, dient u dit binnen 14 dagen na de leveringsdatum te melden. We vragen u altijd nauwkeurig de producten na te kijken wanneer u uw order ontvangt.

Op 1 januari 2016 is een nieuwe wet aangaande alternatieve geschillenbeslechting voor consumenten in werking getreden. Deze wet schrijft voor dat consumenten klachten in moeten kunnen dienen in alle officiële talen van de EU. De Europese commissie heeft hiertoe een platform opgericht voor onlinebeslechting van consumentengeschillen (ODR): http://ec.europa.eu/odr .

Houd er graag rekening mee dat deze link vooralsnog verwijst naar een tijdelijke pagina met daarop het bericht dat het platform in gebruik zal worden genomen - en dus beschikbaar zal zijn voor Europese consumenten en bedrijven - vanaf 15 februari 2016.

Ruilen en retourneren

Informeer ons altijd wanneer u producten aan ons gaat retourneren, zodat we uw retourorder kunnen registreren, we u het retouradres kunnen doorgeven, en we u eventueel met een nieuwe bestelling kunnen helpen.

Retourneren via de klantenservice

Neem graag contact op met onze klantenservice wanneer u een product/order wilt retourneren, dan helpen we u graag verder. Onze klantenservice is iedere werkdag bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur. U kunt ons bellen via het gratis telefoonnummer 0800-0228569, of mailen naar: klantenservice@lensway.nl.

Terugbetaling

Wilt u uw bestelling annuleren, maar heeft u al vooruit betaald? Dan storten we het bedrag terug volgens de betaalwijze die u koos bij het bestellen. Heeft u betaalt met een creditcard, dan wordt het bedrag naar uw creditcard-account teruggestort. Heeft u betaald via iDeal wordt het bedrag automatisch op de rekening gestort waarvan u betaalde.

Heeft u betaald naar aanleiding van een factuur, geef ons dan graag uw rekeningnummer door voor het terugstorten van uw tegoed. Het terugstorten neemt normaal gezien 5 werkdagen in beslag, gerekend van de datum dat we de retourbestelling ontvangen. U krijgt automatisch een e-mail op het moment dat uw retourzending bij ons wordt geregistreerd.

Retourneert u ons een product waarbij u een deelbetaling bent gestart, dan betalen we het bedrag terug dat u al betaald heeft, inclusief rente en overige kosten. Een restitutie van een deelbetaling neemt normaal gezien 10 werkdagen in beslag, gerekend van de datum dat we de retourzending ontvangen.

Bij een terugstorting vragen we u altijd even contact op te nemen met onze klantenservice. U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 08.00 en 16.30 uur via het gratis telefoonnummer 0800-0228569 of via een e-mail naar: klantenservice@lensway.nl.

Kosten retourzenden

LensWay rekent geen kosten voor het retourneren van producten. Wanneer u een order retourneert, maak graag gebruik van de originele verpakking, of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking.

Aanbiedingen

Bij het eventueel retourneren/omruilen van producten nadat een bepaalde kortingsactie is afgelopen, u kunt dezelfde korting dan niet opnieuw gebruiken.

Klachten

Als u bij LensWay een klacht over een product wilt indienen, wordt u eveneens verzocht om contact op te nemen met onze klantenservice via 0800 022 85 69. LensWay geeft 2 jaar productgarantie op alle artikelen. Wij helpen u om een goede oplossing te vinden (b.v. vervanging van het product), mocht het artikel een fabricagefout vertonen. Bij een bril of een zonnebril heeft u een zichttermijn van 14 dagen waarbij u het geld terugkrijgt als u niet tevreden bent. U kunt de goederen altijd naar ons antwoordnummer retourneren, dan hoeft u geen verzendkosten te betalen.

Voorbehoud

Wij doen er alles aan om u bij aankoop met de juiste informatie te voorzien. Eventuele prijsfouten en uitverkoop zijn echter voorbehouden. Wij behouden ons ook het recht voor uw aankoop te weigeren.

Service

Deskundige informatie en advies

De medewerkers van onze klantenservice hebben een basisopleiding gekregen op het gebied van oogafwijkingen, brillen, contactlenzen en het dragen daarvan. Zij verwerken meer dan 800 klantengesprekken per dag en kunnen u op de meeste vragen antwoord geven. Daarnaast krijgen alle medewerkers continu geactualiseerde informatie en verdere training. U kunt in de volgende talen geholpen worden: Nederlands, Deens, Engels, Zweeds, Noors, Fins en Duits.

Klachten, suggesties & vragen over LensWay

Omdat wij voortdurend ons productaanbod, onze diensten en service tegenover u als klant willen verbeteren, stellen we alle feedback op prijs. Stuur al uw klachten, opmerkingen of suggesties per e-mail naar klantenservice@lensway.nl. Zo helpt u ons om nog beter aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen. Wij beantwoorden uw mail binnen 1 werkdag.

Aanbiedingen

Algemene informatie betreffende onze aanbiedingen

LensWay heeft vaak aanbiedingen met een beperkte tijdsduur. Let op dat u geen aanbiedingen kunt combineren in dezelfde productcategorie. LensWay reserveert zich voor eventuele prijswijzigingen, drukfouten en uitverkoop.

Bij het eventueel retourneren/omruilen van producten nadat een bepaalde kortingsactie is afgelopen, u kunt dezelfde korting dan niet opnieuw gebruiken.

Johnson & Johnson, lenzenaanbieding. Stap over van ACUVUE ADVANCE® for ASTIGMATISM naar ACUVUE OASYS® for ASTIGMATISM.

Uw persoonsgegevens worden gebruikt door LensLogistics AB en de persoonsgegevens kunnen worden overgedragen aan een aangewezen derde partij, zodat Johnson & Johnson Vision Care in staat is zijn verplichtingen uit hoofde van deze aanbieding te voldoen. Uw persoonlijke gegevens worden verwijderd wanneer het gebruik ervan niet langer nodig is voor Lens Logistics AB of de aangewezen derde partij.

Door gebruik te maken van deze actie geef ik toestemming voor gebruik van mijn persoonsgegevens door LensLogistics AB [P.O Box 1294 Österögatan 4, SE- 164 29 Kista , +46 (0) 8 520 52 800, SE556579318801, klantenservice@lensway.nl] en overdracht van de persoonsgegevens aan een aangewezen derde partij, zodat Johnson & Johnson Vision Care in staat is zijn verplichtingen uit hoofde van deze aanbieding te voldoen. De verwerking van uw persoonsgegevens gebeurt in overeenstemming met de bepalingen in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Het doel van het gebruik van uw persoonsgegevens door LensLogistics AB is evaluatie en verbetering van de uitvoering van de aanbieding. Met betrekking tot dit gebruik heeft LensLogistics AB de verantwoordelijkheid over de persoonsgegevens. Het doel van het gebruik van uw persoonsgegevens door een aangewezen derde partij is het vervullen van de verplichtingen die volgen uit deze aanbieding tegenover u als klant, zoals administratie, evaluatie en verbetering van de uitvoering van de aanbieding. Met betrekking tot dit gebruik heeft Johnson & Johnson Vision Care de verantwoordelijkheid over de persoonsgegevens. Uw persoonsgegevens kunnen verder worden gebruikt voor marketingdoeleinden. U heeft echter altijd het recht om contact met ons op te nemen middels de bovengenoemde contactgegevens en ons te verzoeken uw persoonsgegevens niet te gebruiken voor marketingdoeleinden. Als u informatie wilt aangaande welke persoonsgegevens door ons worden opgeslagen of gebruikt kunt u contact met ons opnemen middels de bovengenoemde contactgegevens om een registerafschrift op te vragen. U kunt eens per kalenderjaar gratis een registerafschrift opvragen. Een verzoek om een registerafschrift dient schriftelijk te geschieden, voorzien van naam en geboortedatum en persoonlijk ondertekend door de persoon op wie het afschrift betrekking heeft. U heeft tevens het recht om op elk gewenst moment contact met ons op te nemen en te verzoeken om correctie van eventuele foutieve of verouderde gegevens, middels de bovengenoemde contactgegevens. Uw persoonsgegevens worden verwijderd wanneer het ons niet langer nodig is de gegevens te gebruiken voor de bovengenoemde doeleinden.

JJVCC data on file 2013 Sulley A, Madec-Hily A, Packe R. Large scale survey of senofilcon A contact lens wearers. Optom Vis Sci 2012 E-abstract 125443 ACUVUE® ADVANCE® and ACUVUE OASYS® are trademarks of Johnson & Johnson Services Inc. © Johnson & Johnson AB 2016.

Mijn account

Wat is Mijn account?

Mijn account is een service die u eenvoudig en snel toegang biedt tot uw gegevens. Via Mijn account houden we u op de hoogte via Nieuws & inspiratie, waar we u informeren over de laatste trends uit de optische wereld. En u wordt als eerste geïnformeerd over speciale acties en campagnes.

Wat kan ik doen in Mijn account?

Onder de knop ’Mijn recept’ kunt u uw bril- of lenzenrecepten opslaan.

Onder de knop ’Mijn bestellingen’ kunt u uw bestelhistorie inzien, en eenvoudig een eerdere bestelling herhalen.

Onder de knop ’Mijn gegevens’ kunt u eenvoudig uw gegevens wijzigen.

Onder de knop ’Mijn favorieten’ kunt u uw favoriete monturen opslaan voor een eventuele latere bestelling.

Hoe kan ik me registreren?

Om gebruik te kunnen maken van Mijn account dient u zich eerst te registreren. Dit doet u zo:

  1. Ga naar het registreringdeel van Mijn account. Schrijf uw e-mailadres, kies een wachtwoord, en klik vervolgens op ”Registreer een account”. Kies hetzelfde e-mailadres dat u gebruikt bij uw bestellingen om uw bestelhistorie te kunnen inzien.
  2. Accepteer de gebruiksvoorwaarden door te klikken op “Ik accepteer de gebruiksvoorwaarden”.
  3. U krijgt nu automatisch toegang tot Mijn account en kunt beginnen met de nieuwe functies.
Hoe werkt het inloggen in Mijn account?

U kunt inloggen in Mijn account door middel van uw e-mailadres en uw wachtwoord.

Ik maakte eerder gebruik van ‘Herhaal uw laatste bestelling’, hoe stap ik over naar Mijn account?

Mijn account vervangt de eerdere functie ‘Herhaal uw laatste bestelling’. Als u eerder gebruik maakte van ‘Herhaal uw laatste bestelling’ dient u zich opnieuw te registreren om in te loggen in Mijn account. Maak gebruik van hetzelfde e-mailadres dat u gebruikt bij uw bestellingen, dan heeft u direct toegang tot uw bestelhistorie om eenvoudig eerdere bestellingen te kunnen herhalen. Precies zoals u gewend was met de functie ‘Herhaal uw laatste bestelling’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door uw e-mailadres in te vullen en te klikken op ‘Nieuw wachtwoord’ bij het onderdeel ‘Ontvang een nieuw wachtwoord’. Het nieuwe wachtwoord wordt vervolgens naar uw e-mailadres gestuurd. We raden het aan een nieuw wachtwoord te kiezen wanneer u opnieuw bent ingelogd in Mijn account.

Ik ontvang geen e-mail wanneer ik een nieuw wachtwoord aanvraag.

Wanneer u een nieuw wachtwoord aanvraagt, dient u automatisch een e-mail te ontvangen. Wanneer u geen e-mail heeft ontvangen, controleer eerst of deze niet in de spam inbox is terecht gekomen. Als de e-mail ook niet daar is terecht gekomen, neem dan graag contact op met de klantenservice, dan helpen we u verder.

Hoe wijzig ik mijn gegevens in Mijn account?

Het wijzigen van uw gegevens in Mijn account is erg eenvoudig. U doet dit bij het onderdeel “Mijn gegevens” door te klikken op “Wijzig uw gegevens”. U kunt alle gegevens aanpassen, behalve uw e-mailadres, want dit is uw inlognaam. Wanneer u de wijzigingen heeft doorgevoerd, klikt u enkel nog op “Opslaan” om het af te ronden.

Wilt u uw e-mailadres aanpassen, neem dan graag contact op met de klantenservice. Uit zekerheidsoverwegingen kunt u zelf uw e-mailadresadres aanpassen.

Zijn er kosten verbonden aan Mijn account?

Het is helemaal gratis om u te registreren voor Mijn account en alle bijkomende functies.

Ik wil Mijn account beëindigen, hoe doe ik dat?

U kunt uw account beëindigen door te klikken op ”Beëindig account”. U bevestigt dit vervolgens door het invullen van uw wachtwoord. Let wel op dat Alle informatie die u opslaat in Mijn account wordt nog 30 dagen bewaard na beëindiging van uw account. Dit voor als u spijt krijgt en uw account wil heropenen. Na 30 dagen heeft u geen toegang meer tot de informatie die u had opgeslagen.

Ik heb Mijn account beëindigd, maar heb hier spijt van, wat doe ik nu?

Wanneer u er voor kiest om uw account te beëindigen, wordt alle informatie 30 dagen bewaard, in het geval u er spijt van krijgt. Wilt u uw account weer activeren, neem dan graag even contact op met de klantenservice. Let wel op dat na 30 dagen na beëindiging uw account niet meer geactiveerd kan worden. U kunt dan een nieuwe account aanmaken om opnieuw gebruik te maken van de voordelen van Mijn account.

Gebruiksvoorwaarden

Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing bij LensWay, en gelden voor een ieder die zich heeft geregistreerd voor Mijn account via LensWay.nl. De overeenkomst is geldig tot nadere aankondiging, en kan worden beëindigd wanneer u wilt.

U kunt de overeenkomst beëindigen, of uw gegevens wijzigen via Mijn account. Alle informatie die u opslaat in Mijn account wordt nog 30 dagen bewaard na beëindiging van uw account.

Wie bij ons bestelt op factuur dient minimaal achttien jaar oud te zijn. Kinderen jonger dan achttien jaar mogen beslissingen niet altijd zelfstandig nemen, volgens de wet mogen zij daarom alleen iets kopen als hun ouders daarvoor toestemming hebben gegeven.

U kunt maar één account hebben bij LensWay. U bent zelf verantwoordelijk voor de inloggegevens, deel deze niet met anderen. Voor alle bestellingen die worden geplaatst via Mijn account, is de gebruiker van deze account financieel verantwoordelijk.

LensWay behoudt het recht om uw account in te zien wanneer er misbruik / fraude wordt vermoed. Valse persoonsgegevens bij uw registratie en misbruik kunnen er toe leiden dat uw account wordt verwijderd.

Als gebruiker van Mijn account geeft u LensWay toestemming om u aanbiedingen te doen en marktonderzoek uit te voeren met uw gebruiksgegevens als basis. U kunt uzelf op ieder moment afmelden voor onze Nieuwsbrief. U kunt u automatisch afmelden via de Nieuwsbrief, of door contact op te nemen met onze klantenservice.

LensWay hanteert uw persoonsgegevens volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Uw persoonsgegevens zullen door LensWay worden gebruikt voor het administreren van de klantenrelatie en voor marketingdoeleinden. Door uw registratie bij LensWay en/of door het bestellen via Lensway.nl gaat u akkoord met het opslaan en gebruik van uw persoonsgegevens en bestelhistorie. Uw gegevens worden bewaard voor afhandeling van uw bestellingen, alsmede voor het doen van reclameactiviteiten via e-mail, sms en andere direct reclame.

LensWay behoudt het recht de gebruiksvoorwaarden te allen tijde te veranderen.

Klantbeoordeling voor producten

Zo werkt de klantbeoordeling voor producten

Wij willen graag de ervaringen en beoordelingen van onze klanten weergeven over de producten die zij bij ons kopen. U kunt ook zelf een beoordeling geven over het product dat u bij ons afneemt, u helpt daarmee andere klanten bij het kiezen van contactlenzen, lenzenvloeistoffen en brillen.

Om een beoordeling te geven over een bepaald product gaat u naar de informatiesite van het betreffende product en kiest u voor “Klik hier voor uw beoordeling over XX” Daar kunt u het product een cijfer geven en een commentaar schrijven met wat u van het product vindt.

Wie mag een product beoordelen?

Voor ons is het belangrijk dat we oprechte klantbeoordelingen publiceren op onze website. Daarom is het alleen mogelijk om een beoordeling te geven via uw eigen Mijn account. Heeft u nog geen account, dan kunt u zich hier
eenvoudig registreren.

Uw beoordelingen zullen worden gepubliceerd met uw voornaam en de eerste letter van uw achternaam, maar overigens zal geen informatie te zien zijn die aan u gelinkt is.

Kan ik mijn beoordelingen wijzigen of verwijderen?

Mocht u van opvatting zijn veranderd over een bepaald product, dan kunt u eerdere beoordelingen en/of commentaren wijzigen of verwijderen. Dit kunt u doen door in te loggen in uw eigen Mijn account, en vervolgens te gaan naar de productinformatie van het betreffende product. Daar kunt u kiezen voor “Wijzigen” of “Verwijderen” van uw eerdere beoordeling en/of commentaar.

Hoe behandelt LensWay klantboordelingen?

Wij censureren of verwijderen geen commentaren zolang deze over onze producten gaan en aan onze voorwaarden voldoen.

Wij behouden ons het recht om commentaren te verwijderen die beledigend, kwetsend, bedreigend, of obsceen zijn, commerciële- of reclameboodschappen bevatten, of op een of andere manier aanstootgevend zijn.

Voorwaarden inhoud klantbeoordeling

Het is niet toegestaan om persoons- of contactgegevens te includeren in een commentaar, of materiaal dat kan worden opgevat als aanstootgevend. Het is ook niet toegestaan een link toe te voegen.

Het is belangrijk dat u uw visie geeft over producten, niet over LensWay of over de producenten. Heeft u feedback over onze website, service etc. neem dan graag contact op met onze klantenservice of maak gebruik van Trustpilot.nl.

Wij hebben niet de mogelijkheid om eventuele vragen te beantwoorden via deze functie. Heeft u vragen over bepaalde producten, neem dan graag contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Wat te doen wanneer u foute of aanstootgevende commentaren ontdekt?

Ziet u op onze website een klantbeoordeling die u als foutief of aanstootgevend beschouwt, neem dan graag contact op met onze klantenservice.

Lenzenabonnement

Hoe wijzig ik het afleveradres in een actief lopend abonnement?

Om het afleveradres te wijzigen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken via 0800-0228569.

Kan ik een lenzenabonnement combineren met bepaalde acties en kortingen?

Het is niet mogelijk om een lenzenabonnement te combineren met overige acties en kortingen. Daarentegen heeft u met een lenzenabonnement een aantal andere voordelen. U betaalt sowieso nooit verzendkosten en u kunt gebruik maken van een aantal kortingen exclusief voor abonnement-klanten.

Hoe weet ik wanneer mijn producten worden verstuurd?

Wanneer u een actief lenzenabonnement heeft, worden uw producten automatisch aan u toegestuurd op het tijdstip dat u heeft aangegeven. Voor iedere bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging en een bericht van versturen. Precies zoals u van ons gewend bent. Ontvangt u geen orderbevestiging, neem dan graag contact op met onze klantenservice via 0800-0228569, we helpen u graag verder.

Ik wil iets wijzigen, maar mijn bestelling is reeds verzonden?

Neem graag contact op met onze klantenservice via 0800-0228569, dan helpen we u verder.

Ik wil producten retourneren, hoe doe ik dat?

U doet precies zoals altijd: u neemt contact op met de klantenservice via 0800-0228569, wij helpen u graag verder met het registreren van een retourzending, en het eventueel plaatsen van een nieuwe vervangbestelling. Dit heeft verder geen invloed op uw lenzenabonnement. Bij ons geldt altijd een retourrecht van 3 maanden voor contactlenzen, op voorwaarde dat de verpakkingen ongeopend en onbeschreven zijn.

Heeft u meer vragen?

Onze klantenservice geeft graag antwoord op al uw vragen. U kunt ons telefonisch bereiken via 0800-0228569.

Vindt u niet het antwoord op uw vraag, neem dan graag contact op met onze deskundige klantenservice!

  •